Week 10

14 september 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Sorry, ik ben een beetje minder stabiel geworden in het schrijven. Ik vergeet het af en toe. Maar bij deze toch mijn verhaal van deze week:

Maandag en dinsdag ben ik weer lekker naar het strand geweest. Elk weekend heb ik vakantie. Het wordt nu wel steeds rustiger op het strand. De grootste toeristenstroom is nu wel geweest. Woensdag kwam ik op school. Ik had al mijn lessen voorbereid. Blijkt dat alle klassen een toets moesten maken. Dat had mijn begeleidster ook niet even doorgegeven ofzo. Dus mijn lessen waren allemaal onnodig en ze gingen allemaal een toets maken. Een beetje jammer, maar het past wel echt bij mijn begeleidster. Ze laat de dingen gaan zoals ze komen. Die dag heb ik dus vooral blaadjes uitgedeeld en erop gelet of niemand afkeek en weer blaadjes opgehaald. De leerlingen praatten allemaal gewoon. In Nederland is dat echt een no-go. Je mag absoluut geen woord meer zeggen als de blaadjes worden uitgedeeld, anders kun je een 1 verwachten. Maar hier praatte iedereen en ze gingen geluidjes maken en dat soort dingen. Dit werd redelijk getolereerd. Bij één klas zijn er twee leerlingen geweest die een handtekening kregen op hun blaadje. Ik weet eigenlijk niet wat ze daar mee gaat doen.
Ik heb een beroep ingediend bij de hogere examencommissie, omdat de examencommissie heeft besloten dat ik een bepaalde toets niet mag maken op Curaçao. Als ik die toets niet mag maken, kan ik niet binnen een half jaar afstuderen, dus ik vond het wel de moeite waard om een beroep in te dienen. Er is pas een artikel geweest op de NOS-app waarin stond dat veel studenten wel naar het buitenland willen, maar niet gaan vanwege het geld of vanwege studievertraging. Dat artikel kwam mij goed uit en heb ik bij mijn beroep gevoegd om te laten zien dat mijn probleem niet op zichzelf staat, maar dat de school hier aandacht aan moet besteden. Zij willen namelijk dat we gaan internationaliseren, maar als we dat doen, heeft de school de zaken niet goed geregeld. Er wordt vergaderd en dan krijg ik de uitslag. Als de uitslag positief is, wordt in de volgende vergadering overlegd hoe het tot uiting wordt gebracht. Dus het kan wel even duren voordat ik weet of en hoe het allemaal kan. Ik ga er vanuit dat de school er alles aan zou doen om ervoor te zorgen dat ik kan afstuderen. Afwachten maar.
Ik zou een nieuw huisgenootje krijgen. Op die avond heb ik gewacht. Het is natuurlijk niet netjes als ik al op bed lig terwijl ik weet dat ze komt. Maar er kwam die avond niemand. De volgende dag ook nog niemand. Mijn huisbaas had haar een mail gestuurd met de vraag waar zij was. Bleek dat ze vanwege familieomstandigheden helemaal niet hierheen komt. Dit kan natuurlijk, maar wel gek dat ze niks van zich had laten horen.
Eergisteren liepen er drie Indische mensen, twee mannen en een vrouw/meisje. Ze willen hier met zes Indiërs komen wonen. Mijn huisbaas wil het liefste alleen Nederlandse stagiaires, maar hij zit nu met zijn handen in het haar, omdat de mensen niet komen. Hij wil ze dan toch toelaten. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het meisje was de hele tijd aan het woord en de mannen zeiden niks. Het is dus een pittige tante en meestal is dat niet het type mens waar ik goed mee kan opschieten, maar hopelijk is ze wel aardig. Ik weet nog niet zeker of ze komen, maar als ze komen, is het snel, want ze zitten momenteel in een hele kleine ruimte met 6 mensen. Dat is natuurlijk niks. Als ze komen, hoop ik dat ze aardig zijn en een beetje open staan voor contact.