Brisbane, Surfers Paradise and Byron Bay

9 november 2018 - Byron Bay, Australië

We reden naar Brisbane. Toen we aankwamen duurde het een poosje voirdat we bij het hotel waren, omdat het er heel druk is. Deze stad is de werkplek voor veel mensen. Een beetje te vergelijken met Utrecht. Veel mensen komen en gaan daar om te werken. Veel mannen in pak en vrouwen in nette kleding. We kwamen aan in het einde van de middag. We hadden een luxe hotel (vergeleken met de hostels) en er was een gym :) Daar moest ik natuurlijk even gebruik van maken voordat we gingen eten. Na een lekkere douche gingen we naar buiten om te eten. Na het eten gingen we midgetgolfen. Dit was wel grappig. Na het midgetgolfen gingen we nog even het centrum in. Toen we terug wilden, besloten een paar meiden te gaan lopen en ik en een ander meisje besloten een taxi te nemen. De man was Indiaas van afkomst en begreep niks. Hij zette ons af op de juiste straat, maar niet bij ons hotel. We herkenden waar we waren, omdat we daar hadd3n gegeten. Dit was nog 10 minuten lopen van het hotel vandaan. Dankjewel meneer de taxidriver.
De volgende ochtend vertrokken we alweer. We vertrokken naar Surfers Paradise. Het is hier heerlijk :) leuke winkeltjes om te shoppen en natuurlijk het strand. We hadden zo'n 5 uur daar om te relaxen. Rond 3 uur vertrokken we weer naar Byron Bay. Dit is een interessante plek. Het is er klein, maar het is de plek voor hippies. Overal zie je graffiti, mensen zonder schoenen, bijzondere kledingstijlen in de winkels, en dat soort dingen. In de ochtend zijn we naar een pharmacy market geweest. Dit is een markt met allemaal vers eten en verse andere producten. Zelfs daar lopen mensen met blote voeten op de steentjes. Daarna zijn we de winkeltjes gaan bekijken, lunchen en naar de brouwerij. Daar zijn we gebleven tot in de avond. Er was hippiemuziek, spelletjes, eten en drinken. Het was niet zulk mooi weer, dus het plan om naar het strand te gaan, ging niet door. Nu nog twee en een halve dag en dan is het alweer voorbij. Twee weken is erg kort voor zo'n groot land.