New Orleans

19 september 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

We zijn voor 2 dagen in New Orleans. Toen we vertrokken in Memphis zijn we langs de plek gegaan waar Martin Luther King is neergeschoten (zie foto's). Ik vond dit erg indrukwekkend. Iedereen was stil en een beetje ontdaan toen we weer het busje in gingen.

Het was die dag 'temporary tattuesday'. De gids heeft dit bedacht. Het houdt in dat je een neptattoo uit kiest en die ergens op plakt. Ik had een mooie gouden :p (zie foto).

Ik ben eigenlijk sinds gisteren een beetje down geweest, omdat ik zo stom ben geweest om mijn portemonee kwijt te raken. Ik heb het waarschijnlijk ergens bij een ponpstation in een toilet laten liggen. De gids heeft 2x gebeld, maar het was niet gevonden. Gelukkig is een groepsgenoot zo aardig om nu voor mij voor te schieten en dan kan ik haar later terug betalen. Het is wel een gedoe om weer een pinpas hier te krijgen in Amerika. Ik heb het wel nodig, omdat ik daarna weer naar Nieuw- Zeeland ga.
Vandaag hadden we een 'vrije dag', dus heb ik gelukkig de kans gehad om het een en ander te regelen en uit te zoeken. Ik zeg jullie eerlijk dat het wel even een flinke domper was en dat ik me wel echt even rot heb gevoeld, maar ik ga me nu niet meer hierdoor laten beïnvloeden. Je bent tenslotte hier om plezier te hebben en dat ga ik niet laten verpesten :p.

We verblijven nu in een huis. Het is zo fijn om weer in goede bedden te slapen! Maar morgenochtend vertrekken we naar Texas en dan slapen we weer in de tentjes :p. Ik hou jullie weer op de hoogte ;)

1. Tante Coby:
    20 september 2018
    Dat heb jij weer hè! Je schrikt je toch naar als je je portemonnee kwijt bent? Heel vervelend voor je. Ik weet nog heel vaag dat dat gebeurde , die moord op Martin Luther King. Twee jaar later Kennedy weet ik nog heel goed. Maar ik kan me voorstellen dat het indrukwekkend was. Werd toen in de bus het muziekje gedraaid: I’ve a dream?
  2. Annie v d scheur:
    20 september 2018
    Dat is schrikken als je je portemonnee mist. Maar blijf inderdaad genieten van alles. Geld is wel op te lossen. Mooi dat je al die bekende plaatsen nu echt ziet en de sfeer kan proeven. Groeten Annie
  3. Helma van Puijenbroek:
    20 september 2018
    Balen van je portemonnee. Maar dat gaat natuurlijk goed komen. Al hoewel je daar weer veel voor moet regelen. Prachtige indrukwekkende reis zeg tot nu toe. Groetjes Helma