Pak Chong (Khao yai national park)

13 december 2018 - Pak Chong, Thailand

We hadden de trein genomen naar Pak Chong. Het was ontzettend koud in de trein. De airco deed het goed. Eenmaal aangekomen in Pak Chong gingen we naar het hotel. We hadden nog wat vrije tijd, maar er is eigenlijk niks te doen daar. We kwamen daar omdat het dichtbij het national park is waar we de volgende dag naartoe zouden gaan. Om 3 uur kon je meegaan naar een optional activity. Dan zouden we naar een park gaan waar je kunt zwemmen. Dit kost 500 baht (13,50 euro) en dan moest je de taxi nog betalen. Ik had niet zoveel zin om te zwemmen, dus ik besloot niet mee te gaan. Ik had dus veel vrije tijd en er was niks in de omgeving te doen, dus besloot ik maar te gaan hardlopen. Het hotel zat aan een hele lange weg, dus dat was makkelijk. Dan kon ik niet verdwalen :p. Er waren wel wat heuveltjes waar ik niet aan gewend ben en het was redelijk warm. Maar voor hier was het een koele dag, 29 graden. Dus ik vond het redelijk te doen. Wat ik erger vond dan de warmte en de heuvels waren de honden. Er zijn veel straathonden in Thailand en ik werd een paar keer achtervolgd. Zelfs een keer door drie honden tegelijk. Nou reken maar dat je dan rent :p. Ik denk dat ze wilden spelen, omdat ik rende. Maar uiteindelijk lieten ze me met rust als ik verder weg van hun plek was. Ik vond het heerlijk om na 2 maanden niks gesport te hebben, maar wel heel veel gegeten te hebben weer eens te gaan hardlopen. Na een paar uurtjes kwam de groep weer terug en toen gingen we avondeten.
De volgende dag gingen we naar Khao Yai national park. Dit is een heel groot bos met een warerval en allemaal soorten dieren. Hele bijzondere vogels, apen, herten. Van alles hebben we gezien (er komen nog meer foto's op, maar die moet ik nog krijgen). We zijn hier een hele dag geweest. We moesten een soort zak over onze voeten doen en in onze schoenen. Dit moesten we dichtknopen net onder onze knieën. Dit was voor de bloedzuigers. Die kruipen anders in je schoenen. Het zag er heel gek uit, maar iedereen in het park moest dit dragen.
Vandaag zijn we weer in de trein onderweg naar Bangkok(3,5 uur). Dan zijn we daar nog 2 dagen en dan gaan we voor een week naar het eiland Koh Tao. Dan is het nog maar 2 weekjes....

1. Tante Tiny:
    13 december 2018
    Weer een mooi verhaal Eline. In gedachten zie ik je rennen met die honden achter je aan! In je laatste zin proef ik echt een sterk verlangen naar huis. Nog even genieten en dan sta je weer op het koude Schiphol!!!
  2. Tante Coby:
    13 december 2018