Week 16, 17, 18

11 november 2016 - Willemstad, Curaçao

Hallo mensen,

Ik heb nu drie weken al geen woord voor jullie geschreven. Echt super slecht, want er is wel genoeg gebeurd. Sinds mijn buurvrouw er is, zijn we lekker veel wezen stappen, naar het strand gegaan enzovoort. Het regenseizoen is nu begonnen, dus het strand is soms wat minder zonnig dan ik gewend ben. Ik betrap mezelf erop dat ik dan zeg dat het niet zulk lekker weer is, terwijl het hier 32 graden is en de zon maar af en toe even weg is. Als ik dan bedenk dat het in Nederland nu zo een 5 graden is, kan ik me dat haast niet indenken, omdat ik hier zo gewend ben geraakt aan het heerlijke klimaat.

Er zijn twee nieuwe buurmannen bijgekomen uit India. In eerste instantie stonden wij open voor hen natuurlijk. Josefien (mijn buurvrouw) zit in de medische hoek en de jongens studeren geneeskunde, dus zij hoopte nog wat van ze te kunnen leren. Toen zij aankwamen, ben ik er langs gegaan om mezelf voor te stellen. Ik vond het hele aardige jongens. De volgende dag kwam één van de jongens langs met een hele grote doos met chocola, de andere jongen heeft dit bij Josefien gedaan. Ik was helemaal verbaasd, maar vond het wel attent. Hij vroeg ook om mijn nummer, wat ik gegeven heb aan mijn buurman. Wat ik alleen niet wist op dat moment is dat hij stapelverliefd op mij is geworden op de dag dat hij mij voor het eerst had gezien. Diezelfde middag kreeg ik een berichtje van hem dat ik erg mooi ben. Ik vond dit een beetje ongemakkelijk, maar zei gewoon bedankt en liet het daarbij. Die avond bood hij aan om voor ons te koken. Hij maakte een Indiase curry, waarmee hij twee uur bezig is geweest. Het was erg lekker, maar ook super pittig. Ik had aangegeven dat ik geen vruchten mag, maar de spice was ik vergeten. Ik heb het toch maar opgegeten. Diezelfde avond toen we allemaal naar onze eigen studio terugliepen, zei hij tegen mij dat hij verliefd op me is en dat hij voor de tijd dat ik nog hier ben een relatie met mij wil. Ik zei: ‘Alleen voor de tijd dat ik hier ben? Wat heeft dat voor nut?’. Maar hij vond het de normaalste zaak van de wereld. Ik zei uiteraard nee. Toen ik net binnen was, kreeg ik meteen berichtjes van hem dat ik erover na moest denken. Al was ik maar één seconde zijn vriendin dan was ik alsnog ‘the golden girl’. Ik negeerde zijn berichtjes en ben op bed gaan liggen om te slapen. Ineens staat hij voor mijn raam :O. Hij vroeg of ik sliep, waarop ik bevestigend antwoordde. Hij wenste me een goedenacht en stond op mijn terrasje mij weer te appen. Ik vond dit zeer ongemakkelijk. Als mijn deur dicht is en mijn lampen zijn uit, moet er geen man voor mijn raam komen staan, want dat is een teken dat ik op bed lig. Sindsdien ben ik hem gaan negeren, maar ik bleef maar appjes krijgen. Dit stopte gewoon niet. Ik wilde het nog even aankijken en als het niet ophield, zou ik naar de huisbaas gaan. De huisbaas heeft hen van tevoren duidelijk gemaakt dat hier twee Nederlandse dames zitten en dat zij ons moeten respecteren. Tegen ons had hij al gezegd dat als er wat was, dat we dit meteen moesten melden. Wij dachten toen dat het wel mee zal vallen en gingen daar natuurlijk niet vanuit. Hij heeft een hele dure fles vodka gekocht voor mij. Ik weet niet hoeveel hij daarvoor betaald heeft, maar het voelde ongemakkelijk. Op een avond zat ik buiten en liep naar binnen om te gaan douchen, voordat we nog op stap zouden gaan. Ik was nog geen twee seconden binnen of ik kreeg al een appje van hem: ‘Good night, door closed’. Dit voelde helemaal niet goed, omdat ik dan gewoon in de gaten word gehouden. Ik ben toen naar Josefien gegaan en samen zijn we naar de huisbaas gegaan. Hij heeft al mijn berichtjes gelezen en hij was erg boos en teleurgesteld over de manier waarop de jongen om is gegaan met mij. Ik woon hier nu ongeveer vier maanden met plezier en wil dit ook blijven doen de laatste zes weken. We zijn dus samen naar de jongen toe gegaan. In eerste instantie deed hij de deur niet open en deed hij alsof hij sliep. Ik wist wel beter, want nog geen half uur terug stond hij bij ons aan de deur. Even later deed hij open en begon de huisbaas zijn verhaal te doen tegen de jongen. Als hij niet zou stoppen, zou hij eruit gegooid worden. Hij bood zijn excuses aan en dat was het. Sindsdien negeert hij mij compleet. Ik kwam aangelopen vanuit stage. Hij liep net naar buiten, maar toen hij mij zag, liep hij meteen weer naar binnen. Hij zegt geen gedag meer. Ik ben later nog naar hem toegegaan met de vraag of hij boos was, maar dit ontkent hij. Dan kan ik er ook niks meer mee en ik laat het voor wat het is. Later hoorde ik van zijn vriend dat hij een vriendin heeft in India. Ik snap niks van die jongen!

Ik heb mijn tussenevaluatie gehad voor stage. Zelf dacht ik ongeveer op een voldoende uit te komen, maar mijn begeleidster zegt bij alles dat het een ‘goed’ is. Ik kwam dus uiteindelijk hoger uit dan gedacht. Vandaag heb ik een lesbezoek gehad van de man die mij moet beoordelen. Hij was positief. Er waren kleine dingetjes wat ik anders had kunnen doen, maar geen dingen die echt opvallend slecht gaan. Ik was dus tevreden. Nu moet ik nog veel dossiers maken en dan hoop ik alles op een mooie manier af te kunnen ronden hier op Curaçao.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een appartementje heb in Nederland. Vanaf 1 december moet ik het dan huren en ik ben terug op 19 december. Dit is een kleine overlapping, maar is te overzien. Ik ben er erg blij mee, want het is een mooie locatie en een mooi appartementje. Het is klein, maar alles is nieuw en mooi. Daar moet ik minimaal een jaar wonen. In die periode ga ik nadenken over waar ik wil wonen, in Nederland of op Curaçao. Nu wil ik best wel weer naar Nederland, maar dat komt omdat ik het wel weer leuk vind om mijn familie te zien, maar ik ben bang dat ik het na een week alweer zat ben ik Nederland. Dus ik ga erover nadenken wat ik wil. In die tussentijd hoop ik snel een baan te kunnen vinden in het onderwijs. Dat zou ik heel leuk vinden om daar al in te kunnen werken.

Ik zal proberen mijn blogs wat beter bij te houden :O.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    14 november 2016
    Je hebt je goed verweerd tegen je stalker Eline!
    Fijn dat je nu een leuke buurvrouw hebt he?
    En ja, ik ben superblij dat je bijna weer terugkomt ;-)
    Maar ik weet ook dat de kans groot is dat je ons ooit weer gaat verlaten.
    Liefs,mama