Vertrekken

10 september 2018 - Apeldoorn, Nederland

Nog 1 dag in Nederland en dan is het zover. Ineens had ik het besloten; ik ga op wereldreis. Dit is 1 van mijn dromen en nadat ik had besloten te stoppen met werken in Gouda (vanwege de reistijd) kwam ik al gauw tot de conclusie dat ik het nu dan maar moest gaan doen. Na een beetje gegoogled te hebben, kwam ik uit bij Xtreme Gap. Via deze organisatie ga ik de reis maken. Hierdoor ben ik binnen elk land met een groep, waardoor ik niet helemaal alleen ben. Wel zo'n prettig idee.
Na een hoop geregel is het dan een dag voordat het avontuur gaat beginnen. Ik heb mijn huisje onderverhuurd en gisteren was de sleuteloverdracht. Een heel raar gevoel dat je zelf nog in Apeldoorn bent en dat er dan anderen in je huisje zijn (ook al zijn het hele lieve, nette mensen). Ik slaap nu twee nachten in het huis van mijn broertje en schoonzusje. (Zie bij foto's een foto van mij in mijn halflege, helemaal schone huisje).
Gisteravond had ik een afscheidsfeestje/verjaardagsfeestje gegeven voor de familie. Om dit te doen in het huis van je broertje en schoonzusje terwijl ze er zelf niet zijn, is een hele aparte gewaarwording. Waar je normaal zelf als 'gast' binnenstapt, sta je nu gasten te ontvangen. Heel gek... Maar het was wel erg gezellig.
Ik heb een filmpje gemaakt voor mijn broertje en schoonzusje. Deze kun je bekijken bij de video's.
Vandaag dan de laatste dingen regelen. Nog naar de apotheek voor de bestelde malariapillen, nog even het centrum in voor de laatste dingetjes, nog even het huisje stofzuigen en dweilen, de tas al zo veel mogelijk inpakken en de laatste keer sporten vanavond wil ik ook niet missen. Al met al ben ik nog wel druk vandaag.
Morgen vlieg ik om 12:20 in de middag. In het volgende verhaal ben ik in New York. Dan zal ik schrijven over de reis en mijn eerste indrukken. Tot dan :)

1. Tante Tiny:
    10 september 2018
    Hoi Eline, dus het wordt een wereldreis! Ik dacht alleen naar Curacao. Weet je al dat er 2 tantes komen uitzwaaien? Dat heb je als je bejaarde tantes hebt met gratis reizendagen bij de NS. Schiphol ligt net op de route naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen, dus kunnen we je mooi uit komen zwaaien! Dus we hopen tot morgen op Schiphol!
  2. Hetty den Ouden:
    10 september 2018
    Ha Eline, wat een leuk verhaal! En nu vooral gaan genieten. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Een hele goede reis morgen!!! 😘
  3. Tante Coby:
    10 september 2018
    Morgen vroeg uit de veren, voor dag en dauw op Schiphol staan want we gaan Eline uitzwaaien!! Dus alle goeie raadgevingen komen morgen pas, nu lekker slapen. Welterusten Lien, tot morgen
  4. Mama:
    11 september 2018
    Vandaag is het dan zo ver. Gisteravond moeilijk in slaap kunnen komen en vanmorgen weer om 5.00 uur wakker🙈
    Maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag begint jouw droomreis.
    Een hele goede en mooie reis gewenst, met heel veel plezier!
    Xxx mama
  5. Helma van Puijenbroek:
    11 september 2018
    Hoi Eline,

Leuk zo’n blog. Heel veel plezier. Geniet ervan en ik ga je volgen hoor. Dikke kus.