Gili

18 november 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

We vertrokken vroeg in de ochtend vanuit Ubud. We gingen met de busjes naar de ferry. We moesten twee uur varen om vanaf Bali naar Gili te gaan. Ik was een beetje moe en heb die twee uur geslapen. Heerlijk. Toen we aankwamen moesten we met onze backpack een half uur lopen naar het hotel. Als je aankomt, staan er allemaal paardtaxi's klaar. Er zijn geen auto's op Gili. We besloten onze tassen in de taxi te gooien en 1 persoon mee te laten rijden. Dan konden we normaal lopen. Je moet je bedenken dat het boven de 30 graden is en ontzettend vochtig. Dus een half uur lopen zonder tassen is overdag al geen pretje. Het resort is echt prachtig. Twee zwembaden en ligbedden. Net alsof je op vakantie bent (ben ik stiekem ook voor 4 maanden, maar dit voelt echt als vakantie :p). Als we iets wilden doen zoals naar het strand of avondeten, dan konden we de fietsen lenen van het resort. Ik kan niet zo goed tegen langzaam fietsen, want dan is je evenwicht bewaren veel moeilijker, dus ik fietste, zoals het een echte Hollander betaamt, een heel stuk vooruit. De Duitsers waren ook niet slecht moet ik toegeven, maar Engelse meiden zijn niet de beste in fietsen :p. Tijdens het fietsen raakte ik mijn roomkey kwijt. Terwijl de groep ging eten, ging ik snel naar het hotel om te kijken of er nog staffmembers waren. Dit was een ervaring :p In mijn eentje op die hobbelige wegen met een zaklamp van mijn telefoon. Ik kreeg een nieuwe sleutel en vroeg of ik moest betalen. Hij zei dat ik morgen moest betalen. Toen ik vroeg hoeveel het was, zei hij 'No pay', dus ik begrijp niet echt of ik er nou voor moet betalen of niet :p. We gaan het zien, want morgen als we vertrekken, moeten we ook betalen voor de lunch en drankjes die we de afgelopen 2 dagen hebben bestelt.
We hebben gisteren gesnorkeld. Het was wel leuk. Er was een onderwaterstandbeeld en hele grote schildpadden. Toch had ik na het snorkelen in de Great barrier reef niet het wauwgevoel. Maar het was zeker wel mooi.
Verder is het vooral veel chillen en genieten van het vakantiegevoel :p.
Morgen vertrekken we weer.

1. Tante Coby:
    20 november 2018
    Bedoel je dat je in Australië niet dat wauw-gevoel had, of daar op Gili? Ik kan me wel voorstellen dat je hier echt vakantiegevoel hebt. Altijd zon en zo warm en een mooi resort! Geniet ervan 😘