Surfkamp in Crescent Head and Sydney

11 november 2018 - Sydney, Australië

Ik ben vergeten het verhaal over de geschiedenis te uploaden, dus bij deze:

Australië is op verschillende plekken gekoloniseerd. Het westen noemen ze West New Holland. En Tasmanië (het eiland onderin Australië) is vernoemd naar onze inmiddels bekende vriend Abel Tasman. Hoe het precies zit met de kolonisatie weet ik niet, want Abel Tasman ging weg uit Australië, omdat hij het niet potentieel genoeg vond. Australië is een kolonie gebleven tot 1901. 1 januari 1901 zijn ze een onafhankelijke federatie geworden. Australius betekent The great southern island, daarom heet Australië zoals ze heten. De Australiëdag is echter op 26 januari, waar de Australiërs die de geschiedenis kennen niet tevreden mee zijn. Ze werden een federatie op 1 januari en niet op de 26e. Er worden daarom protesten gehouden. Ook zijn ze ermee bezig om de naam te veranderen naar Invasionday of Settlementday. Deze namen geven meer eer aan de aboriginals.
Toen Australië onafhankelijk werd, moest er een hoofdstad worden gekozen. Sydney en Melbourne wilden beiden de hoofdstad zijn en hebben hier een paar jaar over gediscussieerd. Uiteindelijk werd er besloten beide steden niet te kiezen, maar een totaal andere stad. Uiteindelijk werd Canberra de hoofdstad. Sydney en Melbourne hadden hier vrede mee, omdat alles beter was dan hun rivaal.

Eergisteren kwamen we aan in Crescent Head bij het surfkamp. We kregen te eten, konden chillen bij het zwembad en op tijd naar bed, want de volgende ochtend moesten we er vroeg uit om te gaan surfen. We kregen allemaal een wetsuit en toen vertrokken we naar het water. Eerst kregen we wat instructies op het strand en toen gingen we het water in. De mannen duwen je een golf in en dan moet je proberen op te staan. Het duurde even voordat het me gelukt was om te staan. Het is moeilijker dan het lijkt. Ik ben een flink aantal keren onderuit gegaan zonder op te kunnen staan. Maar zoals het een echte Nederlander betaamt ging ik door tot het me lukte. Uiteindelijk is het me een paar keer gelukt om te staan. Na zo'n 2 uur werd ik moe en lukte het niet meer. Na zo'n 2,5 uur gingen we weer terug. We moesten snel douchen, want we moesten een paar uur rijden naar Sydney.
Toen we in Sydney aankwamen moesten we afscheid nemen. Dit blijft een stom moment bij alle tours. 3 Canadeze meiden hadden met me afgesproken elkaar nog te zien met avondeten en de volgende dag. We vertrokken om The operahouse te zien en zijn daar in de buurt gaan eten. Het is echt gek dat er al kerstversiering is terwijl we in onze zomerkleren rondlopen. Sydney is een hele mooie stad. Het is jammer dat ik weinig tijd heb. De volgende morgen ging ik naar het appartement van de meiden (zij sliepen ergens anders dan ik), heb daar ontbeten en toen namen we de taxi naar Bondi Beach. Ik keek altijd het programma 'Bondi Rescue', dus ik was helemaal blij om alles nu in het echt te zien. Ik kon het ook niet laten om heel stalkerig om een foto te vragen met de Lifeguards :p. Ik was zeer gelukkig :p.
Daarna moest ik snel terug naar het hotel om de supershuttle naar het vliegveld te nemen. De supershuttle was meer dan een half uur te laat, dus ik stresste een beetje. Dr chauffeur sresste ook en reed als een gek. Gevaarlijk, maar ik leef nog. Ik ben op tijd ingecheckt en wacht nu op het vliegtuig naar Denpasar, Indonesië. Weer een nieuw avontuur. Ik ben er klaar voor :)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Coby:
    12 november 2018
    En dus zit je nu al in Indonesië 😀. Je schiet al lekker op. Je hebt in die korte tijd toch behoorlijk wat gezien in Australië . Jammer dat er nog geen vuurwerk was op de brug in Sidney . Heel benieuwd naar je volgende verhalen. Niet teveel peper eten hè?! 😘