Ubud

15 november 2018 - Ubud, Indonesië

Aangekomen in Ubud konden we lekker slapen. De volgende ochtend zijn we meegenomen door Indonesiërs naar de plaatselijke markt. Hier kregen we meer uitleg iver bepaalde ingrediënten. Daarna gingen we naar hun huis en kregen we daar een kookcursus. De vrouw was heel lief en ze hielp mij om een maaltijd te maken zonder fructose. Ze hebben echt veel moeite voor mij gedaan. Het was echt te veel om op te eten, maar wel heel lekker.
Daarna gingen we naar de monkeyforest. Het is een beetje hetzelfde als het eerste gedeelte van de Apenheul. De apen lopen los. Het is niet zo heel groot; na een half uur heb je alles wel gezien (de Apenheul is beter :p).
We moesten vroeg naar bed, want om 2am moesten we vertrekken om de vulkano te beklimmen. We werden om 2 uur 's nachts opgehaald door een taxi, kregen een boterham met jam en een ei (ik at dus alleen een ei, wat te weinig was voor de klim) en toen vertrokken we. We hebben er een paar uur over gedaan om boven te komen. Het was een hele zware, stijle klim. Iedereen had er moeite mee. Toen we eenmaal boven aankwamen, hoort het uitzicht adembenemend te zijn, maar het was bewolkt en dus zagen we alleen maar wolken. Echt zo zonde! We waren allemaal teleurgesteld na zoveel moeite, maar het was tenminste een goede excercise. En toen moesten we weer naar beneden, maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Het is ontzettend stijl en de paden zijn vol met klein keitjes die wegglijden onder je voeten. Ik ben zo vaak bijna onderuit gegaan. Ik had mazzel dat mijn enkel het weer goed deed, want die had ik wel nodig.
Toen we terugkwamen, waren we nog op tijd om te kunnen ontbijten in het hotel (voor 10 uur). Daarna lekker douchen en toen gingen we naar de rijstvelden. Prachtig! Zie foto's.
We zijn gaan lunchen op een plek waar je de vulkaan kon zien die we hadden beklommen. Leuk om te zien bij daglicht.
Toen we terugkwamen bij het hotel heb ik een fullbodymassage genomen (maar 6 euro :p). Ik had het zo nodig! Het was heerlijk!
Nu lekker gedoucht (ja, alweer, je zweet je een ongeluk hier in Indonesië) en straks avondeten en op tijd slapen. Morgen vertrekken we weer uit Ubud.