Week 14

10 oktober 2016 - Willemstad, Curaçao

Ik heb een strand aangeraden gekregen van een collega. Het is de Caracasbaai. Dit is een lokaal strandje, best klein, maar wel heel rustgevend. Ik ben daar twee keer naartoe gegaan. Een keer om echt te zwemmen en te zonnen en de laatste keer om gewoon daar te zitten in de schaduw. Omdat het er vrij rustig is, wordt je snel aangekeken als je gaat zwemmen en daar hou ik niet zo van. Ook zijn er veel stenen daar. Ik vind het wel een lekkere plek om even uit te waaien. Er staat veel wind en je kunt er heerlijk zitten en uitkijken over het blauwe water (zie foto’s).
Vrijdag speelde het Nederlands voetbalelftal tegen Wit-Rusland. Ik was aan het skypen met mijn moeder toen we op het idee kwamen om de Ipad voor de televisie te zetten, zodat ik mee kan kijken. (zie foto’s. Het ziet er echt grappig uit). Dit was echt leuk: ik kon gewoon met hen meekijken naar de wedstrijd. Natuurlijk hebben ze daardoor gewonnen ;).
Zondag ben ik uitgenodigd door de vrouw van de dokter. Die dag heb ik voor het eerst gesnorkeld. We gingen naar ‘Kokomo beach’. Er was daar best veel koraal en aardig wat vissen, zo dicht bij het strand. Er was een hele mooie, felle, blauwe vis. Het leek wel een beetje op de vis ‘Dory’ uit ‘Finding Nemo’. Dit was echt super mooi. Als je gewoon in het water zwemt, zonder te snorkelen, heb je geen idee wat voor mooie dingen er al zo dicht bij het strand zijn.
’s Avonds gingen we naar Mambo beach. Het hele strand was omgetoverd tot een uitgaansplek. Helemaal aan de rechterkant had je een plek zoals in een discotheek (zie foto) en aan de linkerkant had je een plek dat meer gericht was op dansen op de salsa en dat soort muziek. Er is een live-bandje aan het spelen en op de dansvloer zijn allemaal koppels allemaal Spaanse dansen aan het dansen. Het was wel leuk om te zien (zie video).