Olifanten village (Surin) dag 1

8 december 2018 - Tambon Nai Mueang, Thailand

Gisteren toen we aankwamen waren we naar een marktje geweest. Dit was minder gezellig dan het klinkt. Overal waar je keek had je viskraampjes. Hier spartelden allemaal levende vissen. Als iemand het had gekocht, gingen ze het ter plekke ontleden of doodslaan in een zak met een stok. En dan die visgeur erbij... blegh. Ik werd er een beetje onpasselijk van. Maar de sfeer was wel heel leuk. Het is er niet zo toeristisch, dus er werden veel bekeken.
Vanochtend vertrokken we naar de olifanten village. Hier zullen we 3 dagen, 2 nachten verblijven. Het is een homestay waar de olifanten worden verzorgd. De olifanten worden hier goed behandeld. De enige die erop mogen rijden zijn de eigenaar en zijn zoon. Verder mag er niemand op rijden. Ook geen verzorgers.
Wij draaien mee in de verzorging van de olifanten. Vanmorgen vertrokken we om suikerplanten te snijden als eten voor de olifanten. Ik heb nu allemaal schrammen op mijn armen. Een beetje pijnlijk. Daarna kregen we lunch en gingen we met de olifanten baden. We liepen met hen naar het meer en toen gingen ze zwemmen. Wij gingen ook met hen in het water en toen konden we hen schrobben met een borstel. Na het baden gaven we hen de suikerplanten die we zelf hebben gesneden. Olifanten kunnen de hele dag eten. Als je ze iets geeft, eten ze het op. Ik vond het een hele leuke dag. Benieuwd naar morgen.

1. Tante Coby:
    8 december 2018
    Heerlijk Eline, wat een verhaal ! Die vislucht... dat houdt me hier al van de markt . Maar het is wel goed dat je het daar allemaal even meebeleeft. En dan die olifanten ! Ook leuk om van dichtbij mee te maken. Heerlijk meis, geniet ervan! 😘
  2. Tante Bep:
    8 december 2018
    Wat een belevenissen (: Zwemmen met een olifant. Super leuke foto's.
    Benieuwd wat je nog meer met ze gaat doen.
  3. Mama:
    9 december 2018
    Wat gaaaaaf Eline, om met die olifanten te werken!! Ik ben benieuwd naar de andere dagen😃👌🐘🐘🐘