Koh Tao: christmas

26 december 2018 - Nang Yuan Island, Thailand

Ik werd door de gids meegevraagd voor dinner. Ik had aan de organisatie die mijn vlucht regelt gevraagd of er een vlucht beschikbaar is op 28 december. Omdat het 1 dag was voor kerst wist ik niet zeker of ik wel een reactie zou krijgen. Maar net toen ik wou vertrekken voor dinner kwam er een email binnen dat ik mijn vlucht kan omboeken naar de 28e. Hier was ik heel blij mee! Dan kan ik woensdag en donderdag duiken en vrijdag vliegen. Tussen duiken en vliegen moet zo'n 24 uur zitten, dus de duik op donderdag doen we in de ochtend en ik vlieg in de avond, dus dat is meer dan 24 uur.
Ik ging naar het kantoortje van de gids voor dinner en ik vertelde meteen dat ik eerder weg ga. We moeten dan nog een keer de boot regelen naar Ko Samui (het eiland van waar ik ga vliegen). We gingen op de scooter naar het restaurant. Want de scooter is het belangrijkste vervoersmiddel op dit eiland. Ik ging achterop. Zelf rijden heb ik nog nooit gedaan en dan is het drukke Koh Tao geen goede optie :p. Ik bestelde een heerlijke tortilla met kip. Ik probeer de rijst zoveel mogelijk te vermijden, want dat begint me een beetje tegen te staan. We hadden een mooie zonsondergang erbij. De gids vertelde dat ze wel de dagtrip voor me kon regelen naar het eiland Nang Yuan. Dit is een klein eiland en het heeft een heel mooo uitzicht. Dit is wat je ziet als je Koh Tao googled :p. De groep had dit al gedaan, maar toen lag ik met koorts op bed. Ik moest de volgende ochtend rond 9:30 klaar zijn en haar een berichtje sturen. Dan zou ze meer weten over het vervoer. Ze had de boot nog niet kunnen regelen zei ze. Het duurde maar en het duurde maar. Rond kwart voor 1 kreeg ik een berichtje dat als ik wilde gaan dat ik dan nu meteen moest komen. Om 4 uur was ik uitgenodigd voor een kerstmaaltijd bij de duikschool, dus het zou allemaal krap worden. Ik gaf aan dat ik om 15:00 weer terug wilde zijn. Dit was mogelijk en toen moest ik achterop de scooter bij een man die ik niet ken. Hij racete als een gek naar het strand en toen bleek dst er een boot op mij aan het wachten was. Er zaten twee meiden in die ook op mij moesten wachten. We vertrokken dus meteem toen ik er was. Aangekomen op het eiland. Het is er prachtig!! Ik had het al wel een beetje gezien met duiken, want de tweede duik is voor dit eiland, maar vanaf het eiland zelf is het ook prachtig om te zien! Ik besloot meteen naar het viewpoint te gaan, want ik had niet zo heel veel tijd. Allemaal trappen omhoog. Ik had niet geluncht, omdat ik halsoverkop moest komen en mijm waterfles moest ik afgeven, omdat ze geen plastic willen op het eiland. Ik werd dus een beetje dizzy na al die trappen. Maar het uitzicht was het zeker waard (zie foto's). Na het viewpoint besloot ik wat te gaan eten. Maar het duurde maar en het duurde maar. Toen moest ik het geld terug vragen, want ik moest terug naar de boot. Ik moest in de achterste, dus dat betekent dat je vanaf de stijger op de eerste boot klimt en dat je dan van de ene naar de andere boot springt :p (zie foto's voor hoe de boten erbij liggen. Er kwamen nog meer mensen in de boot en toen vertrokken we. In de boot raakte ik aan de praat met Amerikanen en Canadezen. Ze nodigden me uit voor een barbecue bij hun hostel. Ik was al uitgenodigd voor het eten bij de duikschool, dus ik zei misschien later. Toen ik in het hotel aankwam ging ik gauw douchen en met mijn kerstmuts (om een beetje het kerstgevoel op te wekken die ik niet had :p) naar de duikschool. Gezelligheid, heerlijk eten. Toen dit was afgelopen ging ik naar het hostel van de mensen die ik had ontmoet. Het was heel gezellig. Het werd er steeds drukker en drukker, dus besloten we naar het strand te gaan. Hier hebben we een lichtshow bekeken. Ik denk dat ze dit elke dag doen, want ik weet dat de groep dit ook gezien heeft, maar met kerst vond ik het wel leuk om te zien. We hebben nog een beetje over het strand gelopen en toen zijn we weer terug gegaan. Ik was rond half 11 weer in het hotel. Ik heb een hele leuke kerst gehad, ondanks dat het idee gek is dat je niet bij je familie bent. Maar doordat ik geen kerstgevoel had, viel het wel mee voor mij. Ik heb het vooral gewoon naar mijn zin gehad.
Vandaag en morgen ga ik duiken. Althans, ik ga vandaag proberen te duiken en dan zien we wel weer verder. Vandaag gaan we niet diep, vanwege mijn oor. Ondiep, the skills uitvoeren, zodat we dat van de lijst kunnen strepen. We willen natuurlijk dat certificaat in handen krijgen. Ik ben een beetje nerveus voor het duiken met mijn oor. Maar ik heb een goede instructeur, dus het komt wel goed. En als het niet lukt, moet ik dat ook maar accepteren.

1. Mama:
    26 december 2018
    Wat een prachtige foto’s en video’s weer!!
    Fijn te lezen dat je het 1e kerstdag fijn gehad hebt!
    Ik kijk er zo naar uit dat je zaterdag weer thuis komt, heerlijk!😃
    Lekker met oud en nieuw thuis!
    De oliebollen staan dan klaar😋
  2. Ineke:
    26 december 2018
    Wat fijn Eline , dat je alles nog af kan ronden 🌐, ik vind je wel een toppertje met het rennen🏃‍♀️ en racen 🛵 en vliegen 🛫🛬 en varen 🚣‍♀️ om overal maar op tijd te zijn..succes met de laatste duikjes 🏊‍♀️
  3. Tante Bep:
    26 december 2018
    Heerlijk dat je je weer beter voelt Eline!! Hopen dat het lukt met het duiken. En lekker met
    de jaarwisseling thuis. Toppie dat een vlucht deze week nog mogelijk was. Geniet van de
    laatste dagen.
  4. Adriaan:
    26 december 2018
    Nou, dat klinkt toch alsof je het leuk gaat afsluiten :) En anders kun je altijd Marinde nog appen xd
  5. Tante Coby:
    26 december 2018
    We vinden je een toppertje! En nu.....bijna thuis! Goede reis!!!!