Bangkok

3 december 2018 - Bangkok, Thailand

Ik had heerlijk geslapen in het hotel. In de ochtend werd ik op tijd wakker en toen besloot ik maar in te pakken en naar het hotel te gaan waar ik de komende dagen zou verblijven met de groep. Ik was te vroeg om in te checken, maar ik kon wel mijn tassen daar laten in een kluisje. Dat was handig, want dan kon ik lekker ontbijten en een beetje rondlopen. Het is hier erg druk! Overal toeristen, auto's, scooters en vooral heel veel leuke winkeltjes en kraampjes
Je wilt eigenlijk alles kopen.
Ik had gedacht dat Indonesië en Thailand een beetje hetzelfde zouden zijn. Tot nu toe is het echt totaal anders. De mensen zirn er heel anders uit en Thailand is veel rijker en moderner. Overdag word je niet continue door mensen aangesproken ('s avonds wel),waardoor ik me veiliger voelde om alleen rond te lopen.
Ik had een pedicure genomen. Ik had dit zo nodig. 3 maanden lang op blote voeten en in slippers. Ik heb nog nooit zulke voeten gehad als nu. Na de pedicure zagen mijn voeten er weer gezond uit. Heerlijk!
Na een poosje besloot ik naar de ambassade te gaan, zodat dat maar klaar is. Ik zag op internet dat ze open waren en dat het zo'n 20 minuten is met de taxi. Ik ging dus op zoek naar een taxi. De chauffeur was echt heel grappig. De mensen hier zijn super vriendelijk! Dat was maar goed ook, want er waren heel veel wegen afgesloten. Hierdoor duurde het geen 20 minuten, maar eerder rond de 40. Ik besloot de man maar iets meer te geven dan afgesproken. Eenmaal aangekomen bij de ambassade bleek het gesloten te zijn. Toen moest ik weer terug. Ik had snel een taxi te pakken, maar de weg terug was weer een drama door de afgesloten wegen. De taxichauffeur zette me een paar km van het hotel af en liet me minder betalen dan de afgesproken prijs. Dit was iets verder dan ik had gedacht en ik wist de weg niet. Gelukkig had ik al een simkaart gekocht, zodat ik google maps kon gebruiken. Ik had het hotel gevonden gelukkig. Nu kon ik wel inchecken en omdat ik de eerste was in de kamer, kon ik het bed uitkiezen (degene die niet onder de airco ligt) en mijn spullen half uitstallen. Ik nam een douche en vlak daarna kwam mijn kamergenootje al. Ze heeft 5 uur in de taxi gezeten vanaf het vliegveld. Ik heb dit de avond ervoor in 40 minuten gedaan. Die afgesloten wegen waren dus echt een drama. Om 7:30pm moesten we beneden zijn om de groep te ontmoeten en dan zouden we gaan eten. De groep is heel leuk. 9 mensen: 5 Nederlanders, 4 Engelsen. Ik wist niet wat me overkwam met zoveel Nederlanders. Heerlijk om weer Nederlands te praten. In de avond hebben we nog een paar drankjes gedaan. Het is hier altijd druk in de avond. Dit duurt tot 2 uur en dan moet alles stil zijn. Bangkok is een drukke stad.
In de ochtend vertrokken we rond 9:30. We gingen een kanaaltour doen. We gingen op een bootje door de grachten heen. Heel leuk. Voorop de boot hangen bloemen. Dit dient als bescherming. De Thaise mensen zijn heel erg gelovig (Boeddisme). De boot zette ons af bij een tempel. Heel erg mooi! En alles is zo gedetailleerd. We kregen een bandje om van een monnik. Dit brengt geluk. We moesten op onze knieën naar hem toe schuiven. En voordat we dat deden moesten we buigen voor het buddhabeeld. Het voelt als een simpel beeld voor mij, maar de hele ervaring was wel bijzonder. En ik wilde niet onbeleefd zijn, want de Thaise mensen zijn echt super beleefd.
Daarna namen we een ferry naar de volgende tempel. Super mooi weer! Het was alleen jammer dat het zo ontzettend warm was. Rond de 34 graden en de zon scheen de hele dag en we moesten aardig wat lopen. Zweten, zweten, zweten. In Indonesië was het een paar graden kouder dan hier. Dat voel je wel. Maar sommigen komen nu direct uit Engeland. Ik denk dat zij het zwaarder hebben dan ik.
Na de tempel gingen we lunchen en toen hadden we vrije tijd. We besloten een trein te nemen en dan konden we uitstappen als we ergens wilden kijken. Om naar het station te komen, moesten we eerst ern tuk tuk nemem. We besloten met z'n allen (6 mensen) in een tuk tuk te gaan. We zaten helemaal opgepropt, maar het was wel een leuke belevenis :p. Goed vasthouden om er niet uit te vallen. De driver stopte bij een plek waar je tickets kunt kopen voor dagtripjes. We stonden daar en dachten dat hij ons verkeerd had begrepen toen een van de meiden over het eiland praatte waar we over 2 weken naartoe gaan. Toen gingen we weer allemaal in de tuk tuk en toen stopte hij bij een kledingwinkel. Hij zei dat we alleen moesten kijken en dan zou hij een stempel krijgen. Wij gingen dus maar naar binnen en die vrouw dwong ons om wat te kopen. Ze zei dat we niet weg mochten als we niks kochten. Nou, daar trappen we niet in natuurlijk en ik liep meteen naar buiten. De rest liep gelukkig met me mee. Wij weer allemaal in de tuk tuk en zeiden geïrriteerd tegen de driver dat we nu toch echt naar het station wilden. We waren veel te lang onderweg, maar uiteindelijk waren we er. De oplichter.
We kochten een dagkaartje zodat we overal in en uit konden stappen. We stapten uit in Siam. Hier had je een groot winkelcentrum. Het was opgedeeld in twee delen. Een deel was met allemaal dure merken en de andere was normaal :p. We vonden het niet heel bijzonder en stapten weer in de trein. We waren later dan we dachten door alle tuktuk- en treinproblemen. Het was niet heel makkelijk en daardoor ook vermoeiend. En ohja, ik had mijn broek opengescheurd in de tuktuk. Ik liep de trap op en toen was het: 'Ehmmm Eline.... je hebt een gat in je broek'. En het was echt enorm!!! Gelukkig had een van de meiden een soort shirt mee die ik om mijn middel kon binden. Toen zag je het niet. Ik was daar heel blij mee, want het gat was echt gigantisch en precies onder mijn achterwerk :p. Lekker genant dus.
Na Siam besloten we nog een park te bezoeken en daar de zonsondergang te zien. We kochten een drankje en daar verkochten ze Nederlandse stroopwafels! Daar had ik nou zin in. In Nederland koop ik ze nooit, maar nu wilde ik een Nederlandse stroopwafel :p. Ik ben me nog nooit zo bewust geweest van mijn afkomst als tijdens het reizen. En ik wilde dus een Nederlandse stroopwafel :p. Ik was moe, had dorst en een beetje trek. Dus na een lekker koud drankje en een stroopwafel voelde ik me beter. We liepen naar het park en zijn daar lekker gaan zitten. Dit is een rondje waar heel veel mensen hardlopen. Dit was leuk om nssr te kijken. Mensen die moe zijn van het sporten :p Good entertainment :p. De zonsondergang was heel mooi en het was lekker om even te zitten na een hele dag lopen in 34 graden. Daarna vertrokken we weer. Weer de trein, overstappen, tuktuk en toen lekker douchen
Heerlijk een koude douche genomen. En toen was het tijd voor dinner. Dit was een welcomedinner en dus hoefden we niet te betalen. De gids had de dag ervoor en vandaag een hele hoop vragen gesteld over mijn fructoseintollerantie. Ze snapt er niks van want ze vraagt ook elke keer of ik vlees mag. De gids is een Thaise vrouw uit Bangkok. Een hele leuke meid. Alleen haar Engels begrijp ik niet altijd.
Na het eten hebben we nog een drankje gedaan en nu lig ik lekker in bed. Tijd om te slapen. Morgen vertrekken we weer uit Bangkok. In twee dagen heb ik al ontzettend veel gezien en gedaan en meegemaakt. Benieuwd naar de aankomende tijd.

1. Adriaan:
    3 december 2018
    Haha, wat een assertiviteit, heel goed ;) Veel plezier in het laatste hoofdstuk :)
  2. Mama:
    3 december 2018
    Effe opgezocht hoe zo'n tuk-tuk eruitziet. En dan met z,n zessen erin! :)
    Wat een bouwwerken daar.
  3. Mama:
    4 december 2018
    Nog een mama?😳 ik lees vanmorgen je blog en zie een reactie van ‘mama’ staan. 😂
    Wat een belevenissen allemaal alweer van 1 dag Eline!
    Gelukkig heb je vaak naar “oplichters in het buitenland” gekeken. Dat kwam nu wel van pas😂
    Ik ben erg benieuwd naar de komende verhalen! Geniet er weer van!
    Dikke kus en knuffel, je echte mama 🤣🤣