Kanchanaburi day 2: Erawan Waterfalls

5 december 2018 - Erawan Falls, Thailand

Vandaag gingen we naar de Erawan watervallen. Heel erg mooi! Zie foto's. Toen we bijna boven waren, was er een stuk waar je door het water heen moest. Mensen die hier doorheen liepen vielen elke keer bijna om. Het zag er onhandig uit. Bij het laatste stukje daarvoor gleed ik al elke keer uit waardoor ik elke keer bijna viel. Ik besloot daarom met twee andere meiden te wachten terwijl de rest van de groep naar boven gingen. Ik zat daar te wachten op een rots en ondertussen naar de mensen te kijken die zoveel moeite aan het doen waren om over te steken. Op een gegeven moment kwam er een vrouw met haar man langs (van Wales). Zij besloten via de rots te klimmen, want dan word je niet nat. De vrouw stond half overeind, half gebukt op die rots en ik zie haar er zo schuin vanaf vallen. Plons in het water en ze kwam niet uit het water. Ze greep meteen naar haar pols. Ze had haar pols gebroken. Het botje zag er niet goed uit. De omstanders wisten ook niet zo goed wat ze moesten doen en ik was te ver weg van haar. Dus haar man riep : 'I need help'. Want hij zat met allemaal tassen en hij wilde zijn vrouw helpen. Maar daar helemaal bovenin het bos is niet zomaar makkelijk hulptroepen te krijgen. Wat Thaise vrouwen hielpen de vrouw om van strandhanddoeken een mitella te maken. De vrouw moest wel naar beneden lopen, wat zonder gebroken pols al een gedoe is. Uiteindelijk besloten ze toch maar naar beneden te lopen. Ze hadden weinig keus. 2 minuten later kwam onze groep terug en ik vertelde het verhaal. Terwijl we naar beneden liepen, zagen we al meteen de vrouw en haar man stil staan. Ze had te veel pijn. De man vroeg of onze gids kon helpen. Dus zij had gebeld naar de rangers en toen kon de vrouw daar blijven zitten en dan kwam er hulp aan. Wij konden ondertussen zwemmen in een waterval en de gids bleef bij de vrouw. De rangers hadden een plank meegenomen en daar hadden ze haar arm ingelegd en daar omheen hadden ze doeken gebonden. Ze hadden haar dus een soort van spalk gegeven. Toen liepen ze weer naar beneden.
Ik was een beetje bang geworden om te vallen nadat ik haar heb zien vallen. Bij het zwemmen zag ik een meisje van de groep al bijna onderuit gaan en ik zag alle mensen zoveel moeite doen. Ik had helemaal geen zin meer om te zwemmen. Dus ik ben niet gegaan. Het was er wel super mooi!! Maar ik was gewoon een beetje bang geworden. Maar het was wel een leuke dag :)