Magnetic Island

30 oktober 2018 - Magnetic Island, Australië

Australië is ontdekt door verschillende Nederlanders. De eerste was Willem-Jan en de tweede was Abel Tasman, die ook Nieuw-Zeeland heeft ontdekt. Net als in Nieuw-Zeeland zijn de Nederlanders hier niet gebleven. De plek die ze hadden ontdekt (het noorden) had te weinig potentie om er een kolonie op te richten. De Brit James Cook, die ook in Nieuw-Zeeland een Britse kolonie heeft opgezet, heeft wel een kolonie opgericht. De originele Australiërs waren niet blij met de Britten, omdat ze Europese en Afrikaanse ziektes meenamen naar Australië. De dag dat de Britten naar Australië kwamen, wordt hier gevierd, maar heeft ook een andere kant van de medaille voor de aborigonals. De Australiërs zien die dag dus dubbelzijdig. De Britten hadden een hoop veroordeelden waarmee ze niet wisten wat ze daarmee moesten doen. Ze wilden hen weg hebben uit Engeland en dus besloten ze de veroordeelden naar Australië te brengen.
Dit is wat we tot nu toe gehoord hebben. Dit speelt zich af rondt 1700. Later meer :p

Vandaag zijn we met de boot naar Magnetic Island gegaan. We hebben een boshike gedaan. We hebben een wilde koala gezien en een prachtig uitzicht als beloning voor de wandeling: heuvel op met 30 graden. Daarna zijn we naar het strand gegaan om af te koelen. We hebben ook nog walibi's gezien. De walibi heeft een baby ij zijn buidel (zie foto :)) echt schattig :)

1. Tante Coby:
    2 november 2018
    Prachtig Eline! Wat gaat de tijd snel dat je alweer zóver bent met je reis. Geniet maar van de mooie schepping. 😘