Queenstown, Wanaka en Franz Josef Glacier

22 oktober 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

In de ochtend in Queenstown hadden we nog een paar uur voordat we weer zouden vertrekken. Wij besloten om met de skilift omhoog te gaan. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over heel Queenstown (zie foto's).
Daarna vertrokken we naar Wanaka. We kwamen vrij laat aan, dus gingen eten naar bed. De volgende ochtend ging ik met twee andere meiden en de gids paardrijden. De vrouw die daar werkt bleek een Nederlander te zijn. Dutchy's everywhere in New-Zealand :p. Ik ben een beginner en moest dus een beetje wennen, maar heel snel werd het al automatisme. De eerste keer draven was wel een ervaring :p. Ze hadden gezegd dat je bij elke tweede beat moet opstaan. Dit lijkt makkelijk, maar als het paard hard rent is het toch wat anders. Dat had ik door. Ik hobbelde alle kanten op de eerste keer :p. Toen besefte ik dat ik heel erg hard moest proberen om toch op te staan, want dat maakt het comfortabeler. De tweede keer lukte het al beter. De omgeving was heeel mooi en het was ontzettend leuk!
In de middag hebben we weer veel gereden naar Franz Josef. We werden opgehaald door de limo om te gaan eten. We hebben ongeveer 5 minuten erin gezeten en toen waren we er. Dit is nog lang als je bedenkt dat het 2 minuten lopen is vanaf de lodge :p. Het ging meer om het idee.
Deze ochtend was ik ontzettend moe! Ik had twee avonden ervoor avondeten gehad met pepers en dat kon ik voelen na een late avond erbij. Rond half 11 konden we een armband maken door een steen te bewerken. Deze stenen komen alleen in deze omgeving voor. Ik had besloten het voor mijn zus Linda te maken, omdat het vandaag haar verjaardag is. Leuk souveniertje. Ik was van plan in de middag een wandeling te maken naar een viewpoint, maar ik was zo moe dat ik besloot om maar even te gaan slapen. De meiden waren weg voor een andere excursie die ik niet ging doen, dus ik kon lekker even slapen. Toen zij terugkwamen gingen ze naar de hotpools en toen ben ik wel meegegaan. Lekker even een dagje om bij te komen. En nu goed opletten dat ik niks eet met fructose!

1. Tante Coby:
    23 oktober 2018
    Arme jij, pepers is ook wel het ergste wat je naar binnen kunt werken. Ik zie jou Sl hobbelen op dat paard, je zou er de slappe lach van krijgen. Het zullen wel makke beestjes geweest zijn, anders was je wel gelanceerd 😂
  2. Guusta:
    23 oktober 2018
    Hey Eline, wat heb je al ontzettend veel beleefd en wat een mooie foto's. Hier is het nu even herfstvakantie, dus kan ik even je blog bijlezen. Geniet er nog maar lekker van, en ik blijf je volgen.