Canggu

13 november 2018 - Canggu, Indonesië

Ik heb een hele goede vlucht gehad naar Indonesië. Het duurde ongeveer 6,5 uur en ik had drie stoelen voor mij alleen. Ik kon dus lekker liggen en slapen. Eerst kregen we wat te eten en daarna heb ik zo'n 3 a 4 uur geslapen. Dat was dus een ideale vlucht! Eenmaal aangekomen in de hal is de sfeer al heel anders dan op de vliegvelden die ik tot nu toe heb gezien. Het ruikt anders en de versiering is anders. Ik ging in de rij staan voor de paspoortcontrole. Dit duurde een eeuwigheid. Toen ik eenmaal aan de beurt was, zei de man dat er problemen zijn met het internet. Maar de taxidriver zei dat het altijd zo lang duurt. Toen ik er eenmaal doorheen was, kon ik mijn tas ophalen en op zoek naar de taxidriver. Het was er stampvol met allemaal mensen die je een taxi aanbieden. Maar niet vriendelijk, zeerrrrrr opdringerig! Een man bleef voor me lopen en zei tegen de anderen dat ik met hem mee ging, maar dat was totaal niet het geval, wat ik hem ook duidelijk heb gemaakt. Maar dit weerhield hem er niet van om voor me te blijven lopen. Eenmaal door de menigte heen te zijn gegaan, zag ik de taxidriver met mijn naam op een bordje. Gelukkig een vriendelijke, normale jongen. Ik voelde me weer veilig. Ik kreeg een flesje water van hem en toen vertrokken we naar het hotel. Eenmaal aangekomen, kwam de groep net terug van dinner dus ik kon ze meteen ontmoeten. Wat blijkt nou: er zijn twee groepen mensen. Je hebt de Duitsers en de Engelsen. En die twee mixen totaal niet. En dan heb je mij :p Ik kan het met beide groepen vinden, maar ik ben meer met de Engelsen, want mijn Duits is niet goed genoeg om alles te begrijpen en ze praten veel Duits.
De volgende morgen ontmoette ik de tourguide en toen vertrokken we om te gaan surfen. Ik had hier super veel zin in, want ik vond het surfen in Australië super leuk! De golven waren hier veel hoger en dus had ik wat moeite met mijn hoofd boven water te houden, maar het surfen was wel makkelijker. Misschien doordat ik wat heb kunnen oefenen, misschien door de golven. Who knows :p. We mochten nog 1 golf pakken en dan zouden we stoppen. Ik zei tegen de surfguide dat dit een goede moest worden, want het was de laatste. Het was een hele goede; ik stond op the board tot de kust. Maar toen moest ik eraf springen en ik dacht dat het water hoger was. Ik sprong eraf en toen verzwikte ik mijn enkel. Het deed pijn voot een halve minuut en toen was het weg. Geen probleem dus, dacht ik. Een paar uur later werd nijn enkel dik en deed het heel veel pijn. We hebben een verpleegster in de groep en ze zei dat ik 15 minuten moest koelen en dan 15 minuten zonder en dan weer koelen, enz. Dit deed ik dus braaf en in de avond en nacht heb ik er verband om gehad om de zwelling tegen te gaan. De volgende morgen was het beter. Er zit nog wel een ei op en het heeft een rode plek, maar het doet minder pijn. Alleen de trap af doet nog pijn, want dan buig je je voet. Lopen en de trap op gaat nu beter.
Vandaag zijn we naar een waterval geweest in de omgeving van Ubud. Het is hier prachtig. We hebben er ook lekker gezwommen. Dit was echt refreshing, want het is hier warm en klam. Je zweet je dus een ongeluk. Water drinken is geen overbodige luxe. Verder was vandaag vooral een reisdag. Toen we aankwamen in Ubud hebben we geluncht (om 16:00, geen idee hoe ik het volhield :p) en wat rondgelopen. Nu lekker even relaxen in het hotel en straks douchen en avondeten.
Het verkeer is hier een grote chaos. De wegen zijn smal en er zijn overal scooters die echt levensgevaarlijk zijn. Ik zag vandaag zelfs een moeder met een kleine baby op een scooter. Echt onverantwoord in Nederland, maar normaal in Indonesië. Open vrachtwagens volgeladen met spullen en vastgebonden met wat touwen. Alles is toegestaan lijkt het. Het stikt overal van de toeristen, maar de sfeer is heel relaxed en gezellig. Veel nieuwe indrukken in een totaal ander land dan wat ik tot nu toe heb gezien. Exciting :) traveling the world :)

1. Tante Coby:
    14 november 2018
    Leuk verhaal! Ik was al erg benieuwd naar je belevenissen. Ben ook benieuwd hoe het met het eten zal gaan. Houden jullie ook siësta? Geniet er weer van meis en neem vooral die wijze spreuk ter harte 😄😘.