Knoxville Tennessee

16 september 2018 - Ocoee, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar Tennessee gereden. We hebben vuurwerk gehaald voor de avond. Het is hier legaal om het hele jaar door vuurwerk te kopen en verkopen. Het was een hele grote winkel met allerlei soorten vuurwerk (zie foto). Best gek in september. In Australië wordt er helemaal geen vuurwerk verkocht, dus zij waren nog meer verbaasd dan ik. De Engelsen regelden het vuurwerk en de rest stond erbij en keek ernaar :p. Te weinig ervaring...

Daarna zijn we naar Knoxville gereden. We zijn de Fair Trade Centre in gegaan. Je gaat dan helemaal naar de gouden bol (zie foto's) en dan krijg je een prachtiggggg uitzicht! We hebben daarna nog geluncht daar (de Nederlandse vlag wappert mooi naast de fontein :p)

Nadat we klaar waren met de lunch gingen we naar de camping. Bij de camping was een raftingcompany. We gingen dus raften. Ik heb hier geen foto's van, want ik kon niks meenemen, maar het was zoooo leuk!
Eerst kregen we allemaal een zwemvest, een helm en een roeispaan. Met deze spullen moesten we in een Amerikaanse schoolbus. Deze bussen hebben hele smalle banken en iedereen zat daar strak tegen de ander aan geparkeerd met de zwemvesten en helmen en dan die roeispanen overal bovenuit. Ik voelde me net een viking :p.
We kregen wat instructies en toen gingen we het water op. Er gaat 1 persoon mee die de instructies geeft. Je moet namelijk allemaal tegelijk peddelen en hij bepaald wanneer en hoeveel om te komen waar we willen komen. Het ging ongeveer zo: 2 forward, 1 forward, 1 moreeeee, oke, we're good.... mensen vielen uit de boot en die moesten we dan weer erin trekken. Ik ben niet uit de boot gevallen :) de helm en het zwemvest is absoluut geen overbodige luxe zoals ik dat wel vond bij de biketour. Er waren veel rotsen en het water was wild, dus als je eruit valt is het goed dat je de helm en het zwemvest hebt. Ik vond het zooooo leuk!

Toen het klaar was, gingen we eten (mijn groep was aan de beurt om te koken) en daarna hebben we het vuurwerk afgestoken. 1 pot viel om en het vuurwerk vloog overal naartoe :p echt gevaarlijk! Mensen kwamen kijken naar ons vuurwerk. Het was wel leuk. Daarna hebben we nog een drankje gedaan in het cafe van de camping en toen lekker geslapen.

Ik had daar geen goede wifi, dus het was me al wel gelukt om de foto's te uploaden en te schrijven, maar toen viel de wifi uit en nu moest ik alles nog een keer typen :p. Hard travellife :p Ik vind het echt leuk dat veel mensen de blog lezen. Dat houdt me een beetje gemotiveerd om het bij te houden. Ik vind het namelijk een heel gedoe om alles te typen om mijn telefoon. Ik ben er meestal wel een half uur per dag mee bezig. Maar het is voor mezelf ook leuk om te hebben als herinnering, want ik maak zoveel mee op een dag dat ik veel weer zou vergeten. Dus het helpt dat ik weet dat jullie het lezen...

Vandaag weer een nieuwe dag. Ik hoop dat ik vanavond wel een nieuw verhaal kan uploaden. Vanavond slapen we in een motel voor de eerste keer, dus ik denk dat de wifi daar goed is.

Ik begin trouwens bijna in het Engels te denken. Ik leer veel nieuwe woorden en ik begrijp iedereen steeds meer als ze snel praten en ze begrijpen mij steeds meer. Een hele leuke bijkomstigheid om mijn Engels te verbeteren. I like it :p

1. Mama:
    16 september 2018
    Superfijn te lezen dat je overal zo van geniet Eline😃 heel veel plezier verder😘
  2. Tante Coby:
    17 september 2018
    Raften is héél leuk ja! Ik heb het een keer gedaan met Peter en Anja in Frankrijk. Fijn voor je dat je de Engelse taal nu gelijk zo lekker onder de knie krijgt. De omgangstaal klinkt ook wat professioneler dan het schoolengels . Een goeie reis maar weer verder en we lezen het wel weer! Liefs van ons