Virginia

14 september 2018 - Wytheville, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. We hadden een lange dag voor de boeg met veel tijd in het busje. Ik begon met een beetje hardlopen. Het was maar 20 minuten, maar dat was lang genoeg zonder ontbijt. Daarna ging ik meteen douchen en toen was het ontbijt klaar.
Na alle spullen opgeruimd te hebben, gingen we rijden. De eerste stop was bij de Washington and Lee university. Washington en Lee zijn beiden personen die veel hebben betekent voor de school. Zij hebben de school gemaakt tot wat het nu is. Lee heeft ook de 'major' geïntroduceerd, wat nu een algemeen begrip is op universiteiten in Amerika, maar ook daarbuiten. Bij de school hebben ze een museum over hen. Het hele verhaal heeft een dubbel gevoel. Virginia is in 'the South'. The south staat bekent om hun conservatieve gedachten. Veel mensen uit het zuiden hebben ook op Trump gestemd. In de 'civil war' was het zuiden voor rassenscheiding en het houden van slaven en het noorden was tegen. Lee was een tegenstander van gelijkheid wat de rassen betreft. Het is dus dubbel dat hij daar 'geëerd wordt. De man die vertelde over hem zei dat de universiteit niet naar hem is vernoemd vanwege zijn belangrijke positie als president, maar om wat hij voor de school zelf heeft betekent.

Daarna zijn we doorgereden en zijn we kort gestopt bij 'the pink cadillac'. Dat is een restaurant wat helemaal in de style van Elvis Presley is. Er hangen overal foto's van hem aan de muur en als je op de foto naar rechts kijkt, zie je de pink cadillac. Je kunt daar een milkshake krijgen van allerlei soorten ijs. Zeker een aanrader.

Daarna zijn we gaan hiken op de Blue Ridge Mountain. Er zijn 3 grote hikeroutes. Het schijnt zo te zijn dat je zo ongeveer 6 maanden onderweg bent om er 1 helemaal af te maken. Er zijn mensen die alle drie de hikingroutes af willen leggen. Als ze dit is gelukt, krijgen ze een onderscheiding. Ik ben de naam weer kwijt, maar het is dus een hele prestatie als je dat gelukt is.

Inmiddels zijn we weer op een camping en gaan we zo eten (om 21:00 uur ongeveer, totaal geen regelmaat :o :p) daarna gaan we nog een kampvuur maken en dan lekker slapen... of dat is nog maar de vraag, want we hebben onze tent zo neergelegd dat we schuin op een heuveltje staan en we hebben het verkeerd om gezet, waardoor we met onze hoofden niet helemaal omhoog liggen. We hebben besloten het maar zo te laten, want de pinnen in de grond gingen een beetje moeilijk en we zijn hier maar 1 nacht. Zzzzzzz.....

Ps. Bekijk de foto's en het filmpje :)

1. Tante Coby:
    15 september 2018
    Vroeger had ik altijd m’n krantje bij het ontbijt. Nu een belevenis van Eline 😁, elke morgen hè! Leuk hoor Lien, we reizen met je mee en zijn benieuwd of je vannacht geslapen hebt. Weer veel plezier vandaag.
  2. Annie v d scheur:
    15 september 2018
    Ha Eline. Geniet van je verhalen. En vanmorgen van je filmpje met jullie prachtige zang😉. Superbelevenis. Genieten maar. Nog veel mooie avonturen toegewenst.