Nieuw-Zeeland Paihia

6 oktober 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Na het uitchecken, moesten we nog een paar uur wachten tot we naar het vliegveld konden gaan. We hebben een broodje gehaald bij Subway, wat rondgelopen, een koffie gehaald bij Starbucks, waar ze mijn naam weer verkeerd hebben geschreven :p (veel variaties) en na een poosje gingen we naar het vliegveld. We konden een gratid shuttlebus nemen van het hotel naar het vliegveld. Het andere meisje had een andere gate dan ik, dus we spraken af om eerst in te checken en dan af te spreken na de douane. Bij het inchecken bleek dat ik een visa nodig had voor Australië en dit had ik niet. Ik kon het daar kopen, maar dan moest ik 10 minuten wachten. Dus dat deed ik maar, dan hebben we dat netjes geregeld. Ik kreeg een bericht van het andere meisje dst het achter de douane 2 verschillende gebouwen zijn en dat we niet bij elkaar konden komen. Wij balen, omdat we geen afscheid hadden genomen en zeiden dus gedag via whatsapp. Toen ik eenmaal mijn visa had gekregen kreeg ik een bericht van haar dat ze in het gebouw was gekomen waar ik was via een shuttle. Ik was nog niet door de screening gegaan en ging dat dus snel doen. Er was een redelijk lange rij en ik was zo dom om mijn waterfles niet te legen. Ik wilde mijn waterfles houden en had het in mijn tas gestopt met de gedachte het later te legen. Ik moest dus nog langer wachten op de check waarom mijn tas niet goed was. Ik kon het water niet weggooien daar. De optie was om helemaal terug te gaan en het daar weg te gooien, maar het andere meisje wachtte op mij, dus ik zei dat hij de fles wel weg mocht gooien. Zonde...
Daarna hebben we samen wat gegeten, wat winkeltjes bekeken en toen ging ze weer naar haar eigen gate. Haar vlucht ging eerder dan de mijne en dus moest ik nog een paar uur wachten. Ik ben gaan zitten bij een stopcontact om mijn spullen op te laden (telefoon en powerbank) en wachtte. Het vliegtuig had drie kwartier vertraging door een technisch probleem. Het was dus lang wachten. De vlucht opzich viel reuze mee (12 uur) doordat ik veel heb geslapen. 'S nachts vliegen is ideaal wat dat betreft. Doordat de vlucht vertraagd was, was ik een half uur te laat bij de groep. De checkings zijn ook extreem streng hier. Voornamelijk als het gaat om eten en vieze spullen en dergelijke. Ik moest aangeven dat ik schoenen mee had waarin ik had gehiked. Ze vond het goed genoeg en liet me door.
Toen ik aankwam bij het hotel werd ik meteen opgewacht door de tourguide en de rest zat al in het busje te wachten. We vertrokken dus vrijwel meteen.
Eerste indruk van Nieuw-Zeeland: prachtig!!!!!!!!
We gingen langs een bos. We moesten eerst onze schoenen schoonmaken door het te borstelen en water erop te doen. De schoenen van mensen maken de bomen kapot en deze bomen zijn zeldzaam.
Daarna gingen we langs het water. Erg mooi blauw met groene bergen :) zie foto's.
In de avond gingen we buiten eten en daarna nog een drankje doen en toen gauw slapen. Ik was erg moe!
Ik kon gelukkig redelijk uitslapen vanmorgen. Iedereen ging verschillende activiteiten doen en ik ging zeilen met de 2 meiden van de groep. Deze groep heeft 4 jongens en 7 meiden, maar sommigen doen het maar voor 3 dagen en gaan dan weer en er komen denk ik dan weer nieuwe bij. Het voelt heel anders deze groep in vergelijking met 8 meiden :p. Maar de groep is erg leuk. De mannen noemen me Dutchy. Veel makkelijker dan mijn naam te moeten onthouden :p.
Vandaag gingen we dus zeilen. Het was echt prachtig! We stopten bij een eiland en daar konden we snorkelen en paddlen. Ik heb beiden gedaan, maar bij het snorkelen was niet veel te zien. Het water was rond de 14 graden. Erg koud dus!!! Het is hier lente, dus niet extreem warm, maar op een boot dus wel een beetje fris. Ik had nog nooit gepaddled, maar ik was er wel goed in. Ik was snel en kon goed mijn evenwicht behouden. Ik vond het leukkk :p.
We kregen drinken en cake en een lunchpakket en een biertje. Het was zeker de goede keuze om te gaan zeilen. De goedkoopste en beste optie! :p :)
Ik heb net gedouchet, nu de blog bijwerken en straks wat eten en weer niet te laat slapen. We slapen in een lodge waarbij we met 3 mensen op een kamer van 4 liggen. Mannen en vrouwen gemixt, maar je kunt een gordijntje dichtmaken bij je bed. Ik ben er heeel blij mee na de campings :p.
Toen ik vanmorgen wakker werd voelde ik me niet lekker en had ik een beetje verhoging. In de loop van de dag voelde ik me beter en ik voel me nu prima. Alleen nog verkouden van de airco in het vliegtuig. Hopelijk valt het morgenochtend mee met hoe ik me voel.
Inmiddels 13 uur verschil met Nederland. Het is hier relaxer dan ik Amerika. Ik heb meer vrije tijd en chilltijd :p, dus het is makkelijker om mijn blog bij te houden.
I'll try to keep you posted.

1. Mama:
    6 oktober 2018
    Wat fijn dat je veilig in Nieuw Zeeland bent aangekomen. Leuk ook dat Liz er was toen je met me ging FaceTimen he?😃
    De foto’s zijn echt prachtig! Wat een mooi land zeg!! Die kleuren van dat water ook zo mooi!
    Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen! Superfijn dat je het hier iets rustiger aan kan doen! Soms werd ik al moe als ik je verhalen uit Amerika las, zooooooveel te doen op 1 dag😂
    Geniet weer van alles en heel veel plezier in Nieuw Zeeland!

Dikke kus, mama xxx
  2. Adriaan:
    6 oktober 2018
    Vanuit Oud-Zeeland veel plezier gewenst in Nieuw-Zeeland 😋
  3. Ineke:
    7 oktober 2018
    super mooi Eline , fijn dat je goed bent aangekomen enneh.....het is maar goed dat alle Apenheulgangers hun schoenen niet hoeven te wassen als zij langs "onze bomen"lopen...dan hadden wij vast aan 2 emmers niet genoeg...😂😂
  4. Tante Coby:
    10 oktober 2018
    Zo, even tijd nemen om te kijken waar je allemaal uithangt 😀. Maar ik heb het gevonden, Paihia is niet ver van Kerikeri, daar is Anja ook geweest.