De eerste dag

13 september 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanmorgen ontmoetten we de groep. 8 meiden. Ze komen voornamelijk uit Engeland. Er sit geen Nederlander bij, dus ik kan mijn Engels goed oefenen. Soms begrijp ik ze niet helemaal of zij mij niet, maar we komen er altijd wel uit.
We begonnen met wat formulieren invullen. Toen dat allemaal klaar was, gingen we vertrekken. We hebben een busje waarmee we van de ene kant van Amerika naar de andere gaan. Dat busje gaan we dus veel zien. Gelukkig hebben we wifi in jet busje.
We waren een eindje aan het rijden en stopte bij de trap van de film Rocky. Terwijl we daar aan kwamen rijden, zette de gids het liedje 'the eye of the tiger' aan. Dit maakte het sfeertje een beetje :p. We hebben de trap op gerend en wat foto's gemaakt en toen zijn we weer doorgegaan. Op naar Philadelphia.
In Philadelphia aangekomen kregen we een tour door de stad. We kwamen langs allerlei monumenten, het graf van Franklin, het Betsy Ross huisje... enzovoort. De gids vertelde bij alles een verhaal. Ik moet zeggen dat dat een beetje langs me heen gaat. Ik begrijp niet alles van wat ze zegt als er allemaal straatgeluiden om ons heen zijn. Soms doe ik de moeite om echt te luisteren en soms gewoon even niet.
We gingen luchen bij Sonny's. Hier schijnen ze de beste Cheesesteak te hebben van de stad. Er hing een bordje buiten met welke kant de rij op moet staan, namelijk naar links. Het is er altijd druk. Het was wel lekker, maar ik vond het niet zo speciaal dat ik ervoor in een hele lange rij zou gaan staan.
Daarna kregen we de tijd om even in een marktje te kijken. Het was een hele grote hal met allemaal winkeltjes met eten. De mensen die daar werkten hadden Amishkleding aan. Ik vraag me af of zij echt Amish zijn of dat het voor de show is. Ze gebruikten namelijk wel technologie.
Daarna gingen we weer rijden en stopten we bij een Walmart. Dit is echt een enorme winkel, waar je bijna alles kunt kopen. Het is er ook erg goedkoop. Volgens de gids is dat doordat ze geen verzekering betalen voor hun werknemers. In Amerika is dat gebruikelijk, omdat de verzekeringen niet zo zijn geregeld met toeslagen zoals in Nederland. De gids was dus niet zo weg van Walmart door hoe ze met hun personeel omgaan.
Na de Walmart gingen we naar de camping waar we ook gingen slapen. We moesten een tent opzetten. Eerst ging de gids het voordoen en dan moest iedereen in tweetallen hun eigen tent opzetten. Het was echt makkelijk en wij waren als eerste klaar. Toen konden we de tassen erin gooien en even opfrissen. Het weer is namelijk heel benauwd en klam. Daarna gingen we eten en toen was het alweer half 10 en ben ik gaan slapen. Ik werd nu wakker met een lichte hoofdpijn. Zo maar even een paracetamol innemen en lekker douchen.

1. Tante Coby:
    13 september 2018
    Kan ik me iets bij voorstellen, die hoofdpijn. Het is best wel heel intensief. Komt vast wel goed als je de natuur ingaat. Succes Eline en goede reis.