Washington DC

13 september 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

We hebben weer veel gedaan vandaag. Ik ga het kort opschrijven, anders ben ik morgen nog bezig.
We begonnen met een biketour door Washington. We kwamen hierbij langs verschillende monumenten (zie foto's). Het was echt grappig om met hen te fietsen. Ik was veel te snel voor de groep en ik moest me echt inhouden, want ik vond het zo langzaam. Het begon al met dat we verplicht een helm op moesten voor de verzekering. Ik zag andere Nederlandse mannen zonder helm wegfietsen, maar wij hadden een tourguide bij ons. Ik moest dus wel die stomme helm op :p. Daarna begon het ook nog eens te regenen. Wij allemaal met een poncho en een helm. Zie foto (echt hilarisch!). Ik vond het wel echt heel leuk!
Ik ga niet alle monumenten langs, je kunt ze wel zien op de foto's. Wat wel interessant is om te weten is dat op de trap van de Lincoln memorial de 'I have a dream' speech werd gehouden. Daar binnen is een groot beeld van Lincoln en geen enkel monument is hoger dan dat beeld. Lincoln staat voor vrijheid en niets is hoger dan vrijheid, dus ze mochten nog hoger bouwen dan zijn beeld.
Ik vind Washington echt een leuke stad. Het is er veel minder druk dan in New York en er zijn veel groene parken. Het is er erg mooi.
Ze noemen New York 'the city that never sleeps' en ik begrijp nu precies wat ze ermee bedoelen. Het is er altijd druk en chaos en veel te doen. Washington is leuker en wat rustiger en groener. Meer mijn ding.
Wat me opvalt is dat de Amerikanen erg nationalistisch zijn. De Amerikaanse vlag hangt overal, hun volkslied is heilig en de geschiedenis en de personen daarvan ook. Ze zijn trots op hun land.

Ik kan niet alles opschrijven, dus ik zou zeggen: bekijk de foto's...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Coby:
    14 september 2018
    Kort maar krachtig, dat is prima Eline. Dan is het voor jou te doen en ook voor ons om het bij te houden. Leuk om te weten dat Washington zo’n mooie stad is, tot nu toe zei me dat niet veel. Lachen op die fiets, die Engelse fietsen zelden of nooit, dus die zijn altijd bang dat ze vallen. Veel plezier weer vandaag en we lezen het wel weer 😘.
  2. Mama:
    14 september 2018
    Geweldige foto's weer!! En wat een prachtige stad idd! Ik mis alleen een foto van jou met die helm op de fiets :-)
    Veel plezier maar weer xxx
  3. Ineke:
    14 september 2018
    superleuke foto's Eline....enneh....fietsen in de regen met rode, witte en blauwe poncho's dat is toch uit en toch een beetje thuis?😂😂
  4. Tante Tiny:
    14 september 2018
    Je houdt ons goed op de hoogte hoor! Ik vind het knap dat je na een drukke dag nog zoveel schrijft en foto’s erop zet!
    Ik zat die gezichten onder die helmen al te bestuderen of ik jou er bij zag, maar begrijp uit de reactie van je moeder dat je er zelf niet op staat.