Van Waitomo naar Rotorua via Te Puia

10 oktober 2018 - Te Puia Springs, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we weer wat eerder opgestaan voor een wandeling. We gingen naar de Ruakuri Bushwalk. We gingen door bossen en rotsen. Erg mooi (zie foto's).
Daarna gingen we naar Te Puia. Dit is een plek waar warme damp uit de rotsen komt. Het stinkt enorm, maar het is heel mooi om te zien. Onder de rotsen is het warm en er is een grote druk van onderuit, waardoor de damp uit de rotsen komt. Ook hier is het onder de grond warm. Als je op de rotsen gaat zitten, heb je een lekkere stoelverwarming :p. Er leven hier veel vogels. Die vinden de warmte aantrekkelijk, doordat de eieren voor hun worden warm gehouden door de grond.
Te Puia is een soort museum van de Maori's. 4 van ons waren al bij een museum geweest in Paihia, dus wij zijn niet overal geweest. We hebben een kortere rondleiding gekregen dan de rest van de groep.
Er wordt in dit gebied ook kunst gemaakt. Er wordt hier de traditionele houtdingen gemaakt. Het is een erkend leerbedrijf, maar er zijn wel een paar strikte regels. 1. Je moet Maoribloed hebben. 2. Je moet een man zijn. 3. Je moet tussen 18 en 35 jaar oud zijn.
Het was een hele koude dag. Er gaat misschien ook wat sneeuw vallen de aankomende dagen. Hopen dat het meevalt. Hoe meer je naar het zuiden gaat, hoe kouder het wordt. Nieuw-Zeeland staat ook bekend om de grote verschillen in het weer binnen een korte periode.
Ik ben aardig wat aangekomen. Het eten is overal lekker en ongezond. Ik heb me voorgenomen om vanaf vandaag gezond te gaan eten. Dag 1 is gelukt :p op naar de volgende dagen :p

1. Tante Coby:
    10 oktober 2018
    Mooi hoor, apart om te zien die geysers. Het is echt leuk om te volgen waar je precies bent maar het is wel zoeken! Kun je die Maori’s makkelijk herkennen?